3.7. Preferencje

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  3. Moje konto >

3.7. Preferencje

Po wybraniu zakładki Preferencje użytkownik przechodzi do ekranu, który umożliwia mu przegląd i modyfikację zgód na otrzymywanie wybranych rodzajów powiadomień oraz na kanały komunikacji, którymi będą one przekazywane. Ekran podzielony jest na dwie sekcje: Powiadomienia i Urządzenia mobilne, które domyślnie są zwinięte.

clip0148

Rysunek . Preferencje

Po rozwinięciu pierwszej sekcji – Powiadomienia - użytkownik przechodzi do przeglądu i ustawień powiadomień systemowych. Ustawienia powiadomień pozwalają na określenie, które z nich użytkownik chce otrzymywać i jakimi kanałami (np. e-mail, SMS i inne). Zgodnie z informacją prezentowaną na ekranie otrzymywanie powiadomień danym kanałem będzie możliwe, jeżeli zostanie wyrażona zgoda na komunikację danym kanałem na zakładce Dane podstawowe w sekcji Zgody, co z kolei jest uzależnione od wprowadzenia niezbędnych danych w zależności od kanału komunikacji:

w przypadku komunikacji kanałem SMS – numeru telefonu,

w przypadku komunikacji kanałem ePUAP – adresu skrytki ePUAP,

w przypadku komunikacji kanałem Push – zainstalowania aplikacji mobilnej platformy eUsług na urządzeniu mobilnym z wyrażoną w niej zgodą na otrzymywanie powiadomień kanałem Push.

Wprowadzenie adresu e-mail w Danych podstawowych jako loginu w aplikacji jest konieczne, jak również wyrażenie zgody na komunikację poprzez ten kanał komunikacji jest obowiązkowe, dlatego też otrzymywanie powiadomień kanałem e-mail nie jest uzależnione od zgody w Danych Podstawowych, a jedynie w samych Preferencjach.

Otrzymywanie wybranych powiadomień kanałem komunikatora systemowego jest również uzależnione jedynie od zgody na komunikację tym kanałem w Preferencjach.

Dodatkowo, po wyrażeniu zgody na otrzymywanie powiadomień systemowych o terminie płatności zobowiązania w systemie dziedzinowym urzędu lub powiadomień o zbliżającym się końcu ważności legalizacji licznika wody należy wprowadzić lub zatwierdzić domyślną liczbę dni, na ile przed terminem system powinien przesłać powiadomienie. W przypadku powiadomienia o terminie płatności zobowiązania domyślną wartością jest 3 dni przy możliwym wyborze pomiędzy 0 a 7 dni włącznie, a w przypadku powiadomienia o końcu legalizacji licznika wody domyślnie jest 15 dni,  przy możliwym wyborze pomiędzy 0 a 30 dni. Wprowadzenie wartości 0 dni oznacza, że powiadomienie będzie wysłane dokładnie w dniu upływającego terminu.

clip0149

Rysunek . Powiadomienia

Po wybraniu przycisku [Modyfikuj] użytkownik przechodzi do edycji zgód na otrzymywanie powiadomień systemowych.

Po wybraniu ogólnej zgody na dany rodzaj powiadomień zostają domyślnie wybrane zgody na wszystkie te kanały komunikacji, na które wyrażono zgodę w Danych podstawowych. Wycofanie ogólnej zgody na wybrany rodzaj powiadomień powoduje automatyczne odznaczenie wszystkich wybranych uprzednio w nim zgód na kanały komunikacji.  Także wycofanie jedynej zgody w kanałach komunikacji w wybranym rodzaju powiadomień powoduje wycofanie ogólnej zgody na te powiadomienia.

Wprowadzone zmiany w ustawieniach należy zatwierdzić przyciskiem [Zapisz] lub anulować poprzez wybranie przycisku [Anuluj].

clip0150

Rysunek . Przykład modyfikacji zgód na powiadomienia

Po rozwinięciu drugiej sekcji – Urządzenia mobilne – zostanie zaprezentowana lista wszystkich urządzeń, przez które w przeszłości nastąpiło zalogowanie na konto użytkownika przez aplikację mobilną platformy eUsług. Użytkownik może usunąć wybrane urządzenie w przypadku nie korzystania z aplikacji mobilnej na tym urządzeniu.

clip0151

Rysunek . Urządzenia mobilne

Lista zawiera takie informacje, jak: identyfikator i nazwę urządzenia, datę i czas ostatniego logowania do systemu oraz informację o wyrażonej zgodzie na wiadomości typu push w ramach aplikacji mobilnej platformy eUsług.

Po usunięciu jedynego urządzenia mobilnego, na którym wyrażono zgodę na otrzymywanie wiadomości push, zostanie automatycznie wycofana zgoda na otrzymywanie informacji w sprawach eUsług w Danych podstawowych, a tym samym zostaną automatycznie wycofane wszystkie zgody w Preferencjach na komunikację kanałem push.